Exercițiu tactic: simulare de cutremur la o școală gimnazială

Joi, 26 Martie 2015Călărași

Exercitiu tactic  simulare de cutremur la o scoala gimnaziala | imaginea 1 Marţi, 25 martie a.c., la Şcoala Gimnazială Mihai Viteazu din municipiul Călăraşi s-a desfăşurat un exerciţiu de intervenţie şi evacuare în cazul producerii unui cutremur de mare intensitate.

Marți, 25 martie a.c., la Şcoala Gimnazială Mihai Viteazu din municipiul Călăraşi s-a desfăşurat un exerciţiu privind modul de comportare al elevilor şi cadrelor didactice în cazul producerii unui seism de mare intensitate, precum şi modul de intervenţie al structurilor profesioniste în situaţii de urgenţă.

Exerciţiul s-a desfăşurat fiind simulate două situaţii de urgenţă: un incendiu produs la parterul clădirii ca urmare a efectelor cutremurului; şi salvarea de la înălţime a mai multor elevi rămaşi blocaţi la nivelul al doilea al unităţii de învăţământ.

Anterior activităţilor practice s-au desfăşurat mai multe activităţi de informare preventivă cu elevii, fiind prezentat modul de comportare adecvat în cazul producerii unor situaţii de urgenţă provocate de un cutremur.

Exercitiu tactic  simulare de cutremur la o scoala gimnaziala | imaginea 2 Pompierii militari din cadrul Detaşamentului Călăraşi au acţionat la acest exerciţiu cu cinci autospeciale: o autospecială de descarcerare, o autospecială de salvare de la înălţime, o autospecială cu apă şi spumă pentru stingerea incendiilor, o autospecială N.B.C.R. şi o ambulanţă SMURD.

De asemenea, în cadrul exerciţiului a fost folosit şi câinele de serviciu „Maya” (câine special antrenat pentru căutarea şi salvarea persoanelor surprinse sub dărâmături), acesta sprijinind acţiunea de căutare a persoanelor blocate în clădire.

La finalul exerciţiului, copiii au putut utiliza echipamentele şi tehnica de intervenţie a pompierilor, fiind exersată folosirea pistoalelor de înaltă presiune din dotarea autospecialelor.

Exerciţiul s-a desfăşurat în bune condiţii, fiind atinse punct cu punct toate obiectivele propuse. În speţă, structurile de intervenţie au dovedit profesionalism în aplicarea procedurilor specifice de intervenţie, iar copii şi cadrele didactice au demonstrat că au dobândit informaţiile necesare astfel încât să adopte un comportament adecvat în cazul producerii unor situaţii de urgenţă în unitatea de învăţământ.

Galerie imagini

 

Articolele publicate de agendapompierului.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articol. Orice abatere de la aceasta regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor și va fi tratată ca atare.