S-au întrecut pentru a fi “Prietenii Pompierilor”
8 echipaje de la şase unităţi de învăţământ din judeţul nostru s-au aliniat vineri, 7 iunie a.c., la startul competiţiei „Prietenii pompierilor” organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea în colaborare cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Anghel Saligny” al judeţului Vrancea pe Stadionul Tineretului din municipiul Focşani.
Echipaţi conform regulamentului şi plini de voie bună, în ciuda vremii mai puţin favorabile, concurenţii au dat dovadă de hotărâre, perseverenţă şi spirit de echipă şi au finalizat toate probele la care au fost supuşi pentru a ocupa un loc fruntaş în clasament. Elevii au avut de parcurs trei probe. Una dintre acestea, cea teoretică a constat dintr-un chestionar cu zece întrebări prin care s-a urmărit verificarea cunoştinţelor acumulate prin parcurgerea temelor cuprinse în tematica de pregătire în cadrul cercurilor tehnico-aplicative de elevi „Prietenii Pompierilor”. Probele practice au fost „Pista de îndemânare peste obstacole” şi „Ştafeta de 400 m cu obstacole”.
Fiecare echipaj de la unităţile de învăţământ participante (Câmpineanca, Focşani, Garoafa, Gugeşti, Odobeşti şi Panciu) s-a înscris la concurs cu câte o grupă formată din 10 elevi (un comandant şi opt concurenţi + o rezervă). Echipele de concurs au fost constituite din băieţi (mixte) sau din fete, vârstele acestora fiind cuprinse între 10 şi 15 ani.
În urma mediei punctajului obţinut la cele trei probe de concurs, ocupanţii podiumului au fost: la fete: locul I – Şcoala Gimnazială „Ion Cîmpineanu” Câmpineanca, locul II – Şcoala Gimnazială Garoafa şi locul III – Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Focşani, iar la băieţi: locul I – Şcoala Gimnazială „Ion Cîmpineanu” Câmpineanca, locul II – Şcoala Gimnazială „Alexandru Vlahuţă” Gugeşti şi locul III – Liceul Teoretic „Duiliu Zamfirescu” Odobeşti.
Aceste concursuri urmăresc, în general, dezvoltarea capacităţilor de înţelegere şi de apreciere a pericolelor generate de situaţiile de urgenţă pentru viaţă şi mediu, promovării atitudinilor şi comportamentelor corespunzătoare în rândul elevilor, precum şi pentru formarea şi dezvoltarea unor trăsături moral-volitive, cum sunt iniţiativa, spiritul de echipă, curajul, hotărârea, perseverenţa, cinstea, corectitudinea, disciplina etc. Prin modul în care au urmat instrucţiunile cadrelor didactice care i-au pregătit, cât şi a lucrătorilor inspectoratului pentru situaţii de urgenţă care au asigurat arbitrajul competiţiei, elevii au demonstrat că posedă toate aceste calităţi şi că deţin cunoştinţele necesare pentru a putea acţiona în cazul în care sunt surprinşi de producerea unor situaţii de urgenţă în locuinţele ori gospodăriile proprii.
Galerie imagini
Articolele publicate de agendapompierului.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articol. Orice abatere de la aceasta regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor și va fi tratată ca atare.