Pompierii privați de dreptul constituțional la vot??!!

Duminică, 26 Mai 2019București

Pompierii privati de dreptul constitutional la vot | imaginea 1 Sesizări primite pe adresa redacției noastre arată că în mai multe județe/inspectorate pentru situații de urgență din țară pompierii militari care intrau în tură azi, duminică, 26 mai 2019, nu au apucat să își exercite dreptul constituțional la vot.


UPDATE

Punct de vedere IGSU:

Referitor la cele semnalate de revista noastră, reprezentanții Inspectoratului General pentru Situații de Urgență ne-au transmis următorul punct de vedere: "Inspectorul general a dispus tuturor județelor comunicarea modului în care a fost asigurată posibilitatea personalului care a intrat în tura de serviciu, în această dimineață, exercitarea dreptului la vot. Totodată, a solicitat identificarea și detalierea soluțiilor (acolo unde se impune), astfel încât acest drept să poată fi exercitat, fără afectarea capacității operaționale din zona de competență."

După cum observăm, dreptul de vot a fost asigurat militarilor astfel încât să nu fie afectată capacitatea operațională din zona de competență. După publicarea materialului nostru, am aflat că în anumite subunități schimbarea serviciului s-a făcut și la ore precum 8.30, 9.00, 9.30, 10.00 militari având posibilitatea să își exercite dreptul la vot.

În încercarea noastră de a afla baza legală care garantează militarilor accesul la urne, am fost înștiințați că dreptul la vot este garantat de Constituție. Corect! La nivelul fiecărui județ, al fiecărei subunități chiar, se modifică ora intrării în serviciu cu prilejul scrutinului, în funcție de situație, adică în funcție de "nevoia" pompierilor de a-și exprima opțiunea la vot ținânduse cont și de capacitatea operațională. Până la urmă vinovați or fi pompierii care nu au anunțat că își doresc să voteze și asta ar putea determina o întârziere la prezentarea la program?

Considerăm că este inadmisibil ca la nivelul unei Arme să nu existe un ordin, un regulament, care să stipuleze fără echivoc modalitatea în care un militar aflat în serviciu să aibe posibilitatea garantată de a-și exercita dreptul constituțional de vot. Repetăm, este un DREPT, care trebuie ASIGURAT. Dacă uzează sau nu de acest drept este treaba personală a fiecăruia.

Având în vedere situația generată, și având în vedere că ordinul de ministru care prevede programul de lucru în MAI nu este clasificat - OMAI 703/2009, redacția noastră a solicitat IGSU, în baza Legii 544/2001, răspunsul la câteva întrebări:

  1. A existat în pre-ziua votului, adică la 25 mai 2019 o evidență clară în ce privește ora la care urma să se facă schimbarea de tură, pentru fiecare subunitate în parte, în ziua de 26 mai 2019 - ziua scrutinului?
  2. Având în vedere situația creată, vă rugăm precizați, câte unități au realizat schimbarea serviciului la ora 8.00, câte la ora 8.30, câte la ora 9.00, câte la ora 9.30 și câte la ora 10.00.
  3. Precizați baza legală (fie Regulament, ordin de ministru, ordin de inspector general, lege, hotărâre de guvern) care reglementează modalitatea de asigurare a exercitării dreptului de vot pentru militarii din servicul de tură. Vorbim de un drept constituțional care trebuie ASIGURAT, iar militarul decide dacă uzează sau nu de acesta.
  4. Câți militari pompieri s-au aflat în serviciul de tură, la nivel național, asigurând sectorul de intervenții, la data de 26 mai 2019?
  5. Câți militari pompieri au fost implicați în asigurarea pazei secțiilor de votare la data de 26 mai 2019
  6. Câți militari se aflau în timpul liber (concedii medicale, concedii de odihnă, timp liber) la data de 26 mai 2019?
  7. Având în vedere că există o preocupare continuă pentru eventualitatea producerii unui seism în Capitală, preocupare manifestată prin organizarea de diferite exerciții de simulare de seism dar și prin achiziționarea de diversă tehnică de luptă - inclusiv morgi mobile, vă rugăm să precizați numărul total de pompieri, la nivel național, la data de 26mai 2019, care ar fi putut fi solicitați să vină din țară, spre București, în caz de seism, în situația în care o bună parte din ei erau angreanați în paza secțiilor de votare.
  8. Care este baza legală care prevede ca pompierii militari să asigure paza secțiilor de votare?
  9. Au existat situații în țară în care pompierii au desfășurat serviciul de pază pe o durată mai mare de 12 ore? Precizați motivele care au determinat acest aspect și durata misiunii, defalcat pe județele în cauză.
  10. Precizați dacă a fost asigurată norma de misiune sub formă de hrană caldă/rece pentru cei care au desfășurat serviciul de pază
  11. Sunt recompensați/remunerați în vreun fel pompierii care asigură paza secțiilor de votare?
  12. În ce constă această pază a secției de votare? Sunt pompierii dotați cu armament pentru a asigura acest serviciu?

Articolul original

În fiecare an, evenimentele generate de exercitarea dreptului la vot, fie că era vorba de un referendum, sau de alegeri locale, generale sau europene, programul pompierilor militari suferea o modificare. Astfel tura de serviciu care trebuia să intre în dimineața zilei în care avea loc scrutinul, se prezenta pentru preluarea serviciului cu o oră mai târziu, nu la 8.00 ci la 9.00, tocmai pentru ca cei mai iubiți militari ai României să aibă posibilitatea să își exercite DREPTUL CONSTITUȚIONAL LA VOT.

În acest an însă în inspectoratele județene schimbarea turei de serviciu s-a făcut la ora 8. Având în vedere că secțiile de votare s-au deschis la ora 7 mulți dintre militarii noștri nu au apucat să treacă pe la secția de votare. Iar când vor ieși din tură, mâine dimineața la ora 8.00, secțiile de vot vor fi de mult închise. În plus, mulți dintre ei fac naveta de la zeci de kilometri pentru a ajunge la subunitatea unde își desfășoară serviciul.

Ne exprimăm speranța că nimeni nu își dorește să încalce dreptul constituțional la vot al pompierilor români având în vedere că le sunt încălcate zilnic multe alte drepturi. Ne exprimăm speranța că avem de a face cu o "scăpare" "nevinovată" a comandanților pompierilor aflați, ierarhic, în subordinea unui ministru - om politic. Dacă este o scăpare, atragem atenția celor în drept că într-o țară civilizată asigurarea dreptului la vot pentru militari ar trebui să fie un subiect fără echivoc, în primul rând pentru șefii acestora în calitatea lor de ofițeri de carieră care apără țara și Constituția țării, așa cum au jurat.

Ne exprimăm speranța că această "întâmplare" nu are legătură cu faptul că pompierii militari sunt frustrați de clasa politică prin neplata orelor suplimentare. Ani la rând comandanții pompierilor nu s-au gândit să le îngrădească militarilor exercitarea acestui drept constituțional. Dacă a fost o scăpare e oricum una revoltătoare și NECONSTITUȚIONALĂ!

 

Articolele publicate de agendapompierului.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articol. Orice abatere de la aceasta regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor și va fi tratată ca atare.