Pompierii din Călărași, la ceas de bilanț

Luni, 21 Ianuarie 2013Călărași

Pompierii din Calarasi la ceas de bilant | imaginea 1 Pompierii militari ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, al județului Călăraşi s-au aflat, recent, la ceas de bilanț. Cu acest prilej au fost marcate momente semnificative din activitatea instituției pe anul recent încheiat.

Prevenirea cu ochii pe societățile agricole

În anul 2012 cadrele Inspecţiei de Prevenire au executat un număr de 949 controale. Cu ocazia campaniei de recoltare a cerealelor păioase şi ca urmare a ordinelor eşaloanelor superioare, privind punerea în aplicare a „Protocolului de colaborare privind acţiunile de monitorizare a modului de respectare de către fermieri a bunelor condiţii agricole şi de mediu referitoare la arderea miriştilor şi a resturilor vegetale pe terenul arabil şi la arderea pajiştilor permanente”, cadrele Inspecţiei de Prevenire au executat un număr de 244 controale la societăţile agricole, constatând 578 nereguli, din care 28 au fost soluţionate pe timpul controalelor, iar 550 au fost sancţionate cu 429 avertismente şi 121 amenzi, în cuantum de 263.650 lei.

Totodată, ca urmare a executării de activităţi de prevenire în teren, au fost aplicate pentru 4 incendii de vegetaţie, 15 incendii de mirişte şi 2 incendii la utilajele agricole, care s-au extins la vegetaţia uscată, 21 sancţiuni contravenţionale cu amendă în cuantum de 41.000 lei. Cu ocazia activităţilor de prevenire desfăşurate, au fost constatate 2.860 deficienţe, din care 172 au fost soluţionate pe timpul controalelor, iar 2.688 au fost sancţionate contravenţional cu 2.235 avertismente şi 453 amenzi, în cuantum de 1.036.050 lei. Din totalul celor 405 procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor utilizate pentru aplicarea celor 453 amenzi contravenţionale, 261 au fost achitate în 48 de ore, iar 134 au fost înaintate Compartimentului Juridic în vederea executării silite cu un cuantum total de 315.000 lei.

Pompierii din Calarasi la ceas de bilant | imaginea 2

An bogat pentru Serviciile Voluntare

Din totalul de 624 situaţii de urgenţă produse, la care puteau interveni serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, înregistrate în perioada 01.01. – 31.12.2012, la nivelul I.S.U.J. Călăraşi, serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă au intervenit în cooperare sau independent la un număr de 251 (40,22 %). Plecând de la obiectivul principal – operaţionalizarea serviciilor voluntare, implicit a creşterii numărului de intervenţii la care acestea participă, s-a reuşit în acest an creşterea numărului participărilor la intervenţii a serviciilor voluntare, de la 22,65 % în anul 2011 la 40,22 % în 2012. La nivelul judeţului sunt angajaţi 19 sefi serviciu voluntar pentru situaţii de urgenţă, din totalul de 54, reprezentând un procent de 35,2 %. Există motivaţii din partea primarilor că nu pot angaja personal în condiţiile actuale, neexistând posturi prevăzute în organigramă.

An plin pentru Centrul Operațional

Centrul Operaţional Judeţean din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi îndeplineşte permanent funcţiile de monitorizare, evaluare, înştiinţare, avertizare, prealarmare, alertare şi coordonare tehnică în situaţii de urgenţă şi asigură Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Călăraşi.

În acest an, situaţia operativă la nivelul judeţului Călăraşi a fost deosebit de intensă şi diversificată, ceea ce a făcut ca personalul inspectoratului să fie solicitat la un număr de 4982 situaţii de urgenţă reprezentând o medie de 13,6 intervenţii pe zi, mai mult cu aproximativ 54,9% decât în anul 2011 când inspectoratul a intervenit la un număr de 3215 situaţii de urgenţă.

Repartiţia acestor intervenţii pe categorii este următoarea:

  • 306 pentru stingerea incendiilor (266 in 2011) +15%;
  • 257 incendii de vegetaţie (284 in 2011) - 10,5%;
  • 3953 intervenţii S.M.U.R.D. (2366 in 2011) +67%;
  • 56 inundaţii (19 in 2011) +66%;
  • 176 acţiuni pentru protecţia comunităţilor (asanări de muniţie, salvări animale, salvări persoane, asigurări la evenimente publice de amploare, spălare de drum public), (70 in 2011) +60%;
  • 191 intervenţii la care nu s-a acţionat (deplasare fără intervenţie, întors din drum, alarmă falsă), (178 in 2011) + 7%;
  • 43 alte intervenţii ( 32 in 2011) + 25%.

Distanţa totală parcursă la intervenţii în anul 2012 este de 101244 km, cu o medie de 20,3 km pe intervenţie. Timpul de răspuns (de deplasare) a fost în anul 2012 de 9 minute şi 48 secunde, timpul de intervenţie fiind de 33 minute şi 48 secunde. Din cele 4982 situaţii de urgenţă, 1561 au avut loc în mediul urban reprezentând 31,3% şi 3421 în mediul rural, adică 68,7%.

11,3% - incendii la vegetație uscată

În ceea ce priveşte intervenţiile la incendii şi incendii de vegetaţie, I.S.U. “Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi a fost solicitat în cursul anului 2012, să intervină pentru localizarea şi limitarea a 563 intervenţii din totalul de 4982 al acestei perioade ceea ce reprezintă 11,3% din totalul intervenţiilor. La 165 din aceste intervenţii subunităţile inspectoratului au colaborat cu Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă. Pentru toate cele 563 intervenţii au fost stabilite cauzele şi împrejurările probabile de producere, cele mai întâlnite fiind folosirea intenţionată a sursei de aprindere -259 intervenţii;

Distanţa totală parcursă la incendii şi incendii de vegetaţie în anul 2012 a fost de 12924 km, cu o medie de 22,9 km/intervenţie.

Timpul mediu de răspuns la incendii şi incendii de vegetaţie în anul 2012, este de 13 minute şi 6 secunde, cu ~13% mai mic faţă de timpul de 15 minute şi 2 de secunde cel din 2011. Timpul mediu de intervenţie la incendii la nivelul inspectoratului în anul 2012, este de 53 minute şi 44 de secunde, mai mare cu ~2.7% faţă de 52 minute şi 26 de secunde reprezentând media din anul 2011.

Valoarea estimativă a bunurilor salvate în cazul celor 563 intervenţii la incendii şi incendii de vegetaţie a fost de 32.040.400 lei, adică o medie de 56.910 lei pe intervenţie, faţă de media de 181.759 lei pe intervenţie din aceeaşi perioadă a lui 2011, care a însumat 99.967.500 lei la un număr de 550 intervenţii. În ceea ce priveşte pagubele produse la cele 306 intervenţii la incendii au fost în valoare totală de 14.561.200 lei, adică o medie de 47.586 lei pe intervenţie, faţă de totalul de 8.657.100 lei la un număr de 266 incendii, înregistrată în aceeaşi perioadă a anului 2011, cu o medie de 32.546 lei. În anul 2012 datorită intervenţiei prompte la incendii s-a reuşit salvarea a 14 persoane (11 adulţi, 3 copii), dar am înregistrat şi 5 persoane adulte decedate şi 3 persoane adulte rănite, iar în anul 2011 au fost salvate 6 persoane (5 adulţi şi 1 copil) şi am înregistrat 7 persoane decedate (4 adulţi, 3 copii) şi 4 persoane adulte rănite.

SMURD - activitate intensă

Odată cu operaţionalizarea în acest an a încă două staţii SMURD, la Detaşamentul Olteniţa în data de 01.03.2012 şi Garda de intervenţie Borcea în data de 05.04.2012, a crescut şi numărul intervenţiilor de acordare a asistenţei medicale de urgenţă, cele 5 echipaje fiind solicitate la un număr de 3953 intervenţii, reprezentând 79,3% din total, la 232 intervenţii echipajele SMURD intervenind în cooperare cu ambulanţele SAJ Călăraşi. Distanţa totală parcursă de ambulanţele inspectoratului a fost de 80930 km, cu o medie de 20,5 km. Timpul mediu de răspuns a fost de 8 minute şi 20 secunde, (2011 : 8 minute şi 12 secunde). Timpul mediu de intervenţie a fost de 25 minute şi 11 secunde, ( 2011 : 23 minute şi 29 de secunde). Au fost asistate un număr de 3995 persoane, 3635 fiind adulţi şi 360 copii. Dintre acestea 119 persoane au fost declarate decedate de către medicul de pe ambulanţă.

Noi dotări în 2012

Situaţia privind înzestrarea în anul 2012 se prezintă astfel:

  • a fost preluat prin transfer fără plată un autoturism Opel Astra de la ITPF Iaşi, STPF Vaslui. Autoturismul nu se afla în stare de funcţionare la momentul preluării.
  • în urma implementării proiectului finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, au fost primite prin contract de comodat 2 ambulanţe tip B2 pe şasiu VW Transporter.
  • ca urmare a implementării unui proiect finanţat din fonduri europene de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, unităţii noastre i-a fost repartizată o autospecială de lucru cu apă şi spumă de capacitate medie pe şasiu Volvo.
  • în baza programului de înzestrare al IGSU pe anul 2012, ne-a fost alocată suma de 47.450 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul special M1. Astfel, în limita acestui buget s-a achiziţionat un autoturism Dacia Logan.
  • a fost preluat prin transfer fără plată de la USISU Ciolpani un vehicul special de intervenţie UTV tip Argo 8x8 şi o remorcă de transport pentru acesta.

Autovehiculele din dotarea unităţii sunt alocate în proporţie de 75% pentru executarea de activităţi operative. Pentru activităţi logistice şi de suport, sunt alocate autovehicule în proporţie de 25%. În anul 2012, autovehiculele din parcul auto al unităţii au efectuat un rulaj total de 249.641km şi 987,21ore funcţionare în sarcină.

Cele mai mari ponderi privind rulajul au avut autospecialele care deservesc serviciile SMURD(123.761 km), autospecialele pentru control tehnic de prevenire a incendiilor (48.386 km), autospecialele de stins incendii cu apă şi spumă (27.977 km), alte autovehicule (49.517 km). În momentul de faţă, vechimea medie a parcului auto al unităţii este de 15,9 ani.

 

Articolele publicate de agendapompierului.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articol. Orice abatere de la aceasta regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor și va fi tratată ca atare.