Recepţia autospecialelor şi echipamentelor achiziţionate în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră România-Bulgaria
Marți, 19 martie a.c., a avut loc recepţia autospecialelor şi echipamentelor achiziţionate în cadrul proiectului „Joint Risk Monitoring during Emergencies in the Danube Area Border”, finanţat prin Programul de Cooperare Transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013.
În prezenţa inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, general de brigadă dr. Ioan Baş şi a directorului Directoratului General de Pompieri şi Protecţie Civilă din Bulgaria, comisar şef Nikolay Nikolov, a avut loc recepţia autospecialelor şi echipamentelor achiziţionate în cadrul proiectului „Joint Risk Monitoring during Emergencies in the Danube Area Border”, eveniment desfăşurat în faţa Teatrului ”Tudor Vianu” din municipiul Giurgiu. De asemenea, din partea Ministerului Afacerilor Interne, activitatea s-a bucurat de prezenţa consilierului secretarului de stat, Paul Zai.
Cele mai noi şi moderne echipamente şi autospeciale achiziţionate de I.G.S.U au fost predate reprezentanţilor inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă din zona eligibilă proiectului. Astfel, o autospecială de intervenţie pentru salvare de la înălţime, patru autospeciale cu apă şi spumă şi echipamentul de salvare pentru mijloace aeriene vor fi în slujba celor cărora ne dedicăm necondiţionat - cetăţenii. De asemenea, pirotehniştii serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă vor fi mai bine protejaţi în timpul misiunilor specifice prin intermediul costumelor de protecţie performante.
Activitatea a prilejuit şi finalizarea unei etape importante a colaborării româno-bulgare, prin semnarea şi aprobarea planului de intervenţie comună şi a procedurilor comune de notificare, monitorizare şi intervenţie, aferente Modulului 2 – Intervenţie, ce vizează stabilirea regulilor şi măsurilor comune de acţiune în cazul producerii unor situaţii de urgenţă, cu angrenarea categoriilor de forţe şi mijloace aparţinând statului vecin în zona transfrontalieră.
Durata de implementare a proiectului este de 36 de luni de la data semnării contractului de finanţare, iar acesta are un buget total de 11,508,928.63 euro (din care 3,56 milioane euro revin Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă). Partenerii Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, în derularea şi implementarea proiectului, sunt: Ministerul Mediului şi Pădurilor, Garda Naţională de Mediu, Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare şi Încercări pentru Electrotehnică ICMET Craiova, Centrul de Inovare şi Transfer Tehnologic CITT Craiova - Universitatea din Craiova, din România, precum şi Directoratul General de Pompieri şi Protecţie Civilă - Ministerul de Interne, Inspectoratul Regional de Mediul şi Apă Veliko Târnovo, Universitatea Sf. Cyril şi Sf. Metodius - Veliko Târnovo, din Bulgaria.
Galerie imagini
Articolele publicate de agendapompierului.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articol. Orice abatere de la aceasta regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor și va fi tratată ca atare.