IGSU intră în reorganizare
Guvernul a modificat luni, 29 august a.c., printr-o Hotărâre, Regulamentul de organizare și funcționare a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, precum şi atribuțiile serviciilor de urgență profesioniste.
“Noile măsuri organizatorice au drept scop eficientizarea activității pe linia prevenirii, pregătirii, protecţiei comunităţilor şi realizării intervențiilor în strânsă corelare cu specificul situaţiei operative de la nivelul fiecărui judeţ, prin realizarea unei structuri organizatorice funcționale şi adaptate nevoilor actuale ale instituției, pentru extinderea competențelor instituţiilor din subordine.
În acest sens, au fost înființate patru noi structuri, din care două la nivel de direcție, una de nivel de serviciu şi una de nivel compartiment. Acestea vor avea atribuții în ceea ce privește pregătirea pentru intervenție a personalului operativ, pregătirea populației să reacționeze în cazul unor situații de urgență, planificarea exercițiilor şi a managementului stărilor excepționale, respectiv a achizițiilor publice.
Totodată, actul normativ aduce clarificări în ceea ce privește modul de avizare şi aprobare a atribuțiilor specifice compartimentelor funcționale din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.” - se arată într-un comunicat postat pe siteul Guvernului.
Proiectul care stă la baza acestei Hotărâri de Guvern s-a aflat în dezbatere publică, din data de 17 iunie a.c., pe siteul Ministerului Afacerilor Interne, la secțiunea “Transparență Decizională”.
Articolele publicate de agendapompierului.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articol. Orice abatere de la aceasta regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor și va fi tratată ca atare.