Cadrele militare sunt puse la dispoziție când sunt trimise în judecată sau sunt judecate! IGSU ne ia de proști?!?!

Duminică, 06 Decembrie 2015București
Autor: Ioana Anamaria Ungur

De prin Legea 80 adunate  Cat de legala e punerea la dispozitie a celor trei ofiteri din comanda ISU Bucuresti Ilfov | imaginea 1 Revista Agenda Pompierului a solicitat public Inspectoratului General pentru Situații de Urgență să precizeze temeiul legal în baza căruia au fost puși la dispoziție cei trei ofițeri din comanda ISU București-Ilfov.

Ne luați de proști?

În comunicatul remis de IGSU se arată că punerea la dispoziţie a conducerii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii” București-Ilfov a fost dispusă în temeiul art. 82, lit. a din Legea nr. 80 din 1995 privind statutul cadrelor militare.

Stimați și distinși domni aflați la conducerea IGSU, ne luați chiar de proști? Articolul pe care îl invocați se referă clar la SOLUȚIONAREA SITUAȚIEI CADRELOR MILITARE AFLATE DEJA SUB INCIDENȚA PUNERII LA DISPOZIȚIE!!! și face referire la un termen de 3 luni de soluționare a situației celor puși la dispoziție ÎN VEDEREA ÎNCADRĂRII SAU TRECERII ÎN REZERVĂ. Doriți să-i reîncadrați pe alte posturi sau să-i treceți în rezervă?

Poftiți de citiți!

Articolul 82:

(1)Situația ofițerilor, maiștrilor militari și subofițerilor în activitate, CARE SUNT PUȘI LA DISPOZIȚIE, se soluționează după cum urmează:

iată și litera la care faceți referire:

a)pentru cei puși la dispoziție în vederea încadrării sau trecerii în rezervă ori în retragere, în termen de cel mult 3 luni. În cazuri excepționale, cu aprobarea ministrului Apărării Naționale, acest termen poate fi prelungit cu încă cel mult 3 luni. Pe timpul cât se află în această situație, cei în cauză îndeplinesc atribuțiile stabilite de comandanții unităților militare la a căror dispoziție sunt;

Dacă sunt nevinovați, de ce i-ați lăsat drept carne de tun în fața Premierului?

Tot în precizările transmise duminică, 6 decembrie a.c. de IGSU, se arată că respectiva punere la dispoziție ”nu poate fi asociată cu recunoaşterea sau probarea vinovăţiei, această măsură fiind luată pentru asigurarea obiectivităţii şi corectitudinii verificărilor de către instituţiile abilitate, respectiv a credibilităţii şi eficienţei exercitării actului de comandă la nivelul ISU Bucureşti-Ilfov, urmând ca la finalizarea cercetărilor penale să se dispună măsuri conform competenţelor.”

Și, dacă tot stau lucrurile așa, de ce nu l-ați informat și pe Premierul Dacian Cioloș despre cele precizate aici? Cu siguranță îl scuteați de postura jenantă de zbir care debitează acuzații nefondate - calomnioase chiar în fața camerelor de luat vederi. Și vă scuteați și colegii de o execuție publică în sedința de Guvern. Ați avut vreun motiv să nu o faceți?

Articolul 89 este singurul care definește riguros și precis punerea la dispoziție

Statutul cadrelor militare are două articole care vorbesc despre punerea la dispoziție. Unul care stabilește clar și riguros, fără loc de interpretare, când sunt puse la dispoziție cadrele din MAI - adică Art. 89 - și unul care se referă la soluționarea situației cadrelor militare deja puse la dispoziție: cel mai sus amintit, 82.

Articolul 89 PRECIZEAZĂ scurt și clar. Militărește, dacă vreți: Cadrele militare în activitate din Ministerul Administrației și Internelor, Serviciul Român de Informații, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Serviciul de Protecție și Pază SE PUN LA DISPOZIȚIE când sunt trimise în judecată sau sunt judecate de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcțiilor în care sunt încadrate.

Dacă nu se încadrau în art. 89, nefiind trimiși în judecată, în încercarea disperată de a servi un vinovat v-ați gândit să-i ”pliați” cumva pe articolul 82?

În cazul Beirut sau Dragonul Roșu a fost pus cineva la dispoziție?

Se vorbește în comunicat despre punerea la dispoziție ca ”măsură luată pentru asigurarea obiectivităţii şi corectitudinii verificărilor de către instituţiile abilitate, respectiv a credibilităţii şi eficienţei exercitării actului de comandă la nivelul ISU Bucureşti-Ilfov”. Dacă e așa, s-a procedat la fel în nefericitul caz Beirut de la Constanța? Sau în cazul Dragonul Roșu?

Comunicatul IGSU

Redăm în cele ce urmează textul integral al comunicatului IGSU:

”Având în vedere informaţiile vehiculate în spaţiul public, pentru corecta informare a opiniei publice, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă face următoarele precizări:

Punerea la dispoziţie a conducerii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii” București-Ilfov, în speţă a colonelului Guţă Mihai-Mirel, a locotenent-colonelului Șchiopu Orlando Cătălin și a locotenent-colonelului Aldoiu Giani, s-a realizat în baza analizei solicitării acestora, exprimată prin rapoartele personale scrise ale ofiţerilor, întocmite în acest sens.

Conducerea IGSU a analizat şi dispus măsurile necesare pentru eliminarea oricăror aspecte legate de eventuala afectare a eficienţei actului managerial şi asigurarea obiectivităţii anchetei în derulare. Totodată, facem precizarea că celor trei ofiţeri le-au fost aduse la cunoştinţă ordinele emise, fără a exista contestaţii asupra actelor administrative întocmite potrivit competenţelor legale.

Punerea la dispoziţie, dispusă în temeiul art. 82, lit. a din Legea nr. 80 din 1995 privind statutul cadrelor militare, nu poate fi asociată cu recunoaşterea sau probarea vinovăţiei, această măsură fiind luată pentru asigurarea obiectivităţii şi corectitudinii verificărilor de către instituţiile abilitate, respectiv a credibilităţii şi eficienţei exercitării actului de comandă la nivelul ISU Bucureşti-Ilfov, urmând ca la finalizarea cercetărilor penale să se dispună măsuri conform competenţelor.”