Incendiul de la Balș între felicitări și întrebări dureroase dar necesare

Duminică, 31 Ianuarie 2021București
Sursa Foto: pixabay.com

Incendiul de la Bals intre felicitari si intrebari dureroase dar necesare | imaginea 1 Redacția noastră a adresat Inspectoratului General pentru Situații de Urgență câteva întrebări legate de intervenția pompierilor la incendiul de la Institutul de Boli Infecțioase “Matei Balș”. Dincolo de felicitările președintelui, tragicul eveniment ridică câteva întrebări la care este normal să primim un răspuns și pe care era normal să și le fi pus însuși președintele țării sau măcar cavalerul pe care nu de mult l-a decorat pentru merite deosebite pentru mega contribuția la stârpirea Covid pe teoritoriul României.

Despre intervenție

Subsemnata, Ioana Anamaria Ungur, redactor șef al Revistei Agenda Pompierului, în temeiul art. 3, art.6, art.8. alin (5), din Legea nr. 5442001 privind liberul acces la informațiile de interes public, vă solicităm respectuos să ne răspundeți cu celeritate și punctual la următoarele întrebări referitoare la intervenția pompierilor din data de 29 ianuarie 2021, la Institutul de Boli Infecțioase “Matei Balș”.

  1. Când a fost anunțat incendiul de la Institutul de Boli Infecțioase “Matei Balș”?
  2. La ce oră au ajuns forțele la locul intervenției?
  3. La ce oră a fost lichidat incendiul?
  4. Ce măsuri s-au luat la nivelul ISU București-Ilfov, respectiv, IGSU, în ce privește intervenția la acest incendiu: câte echipaje au fost mobilizate și de la câte subunități? (Inițial, respectiv, ulterior dacă au fost suplimentate forțele.) Rugăm detaliați aceste etape ale intervenției.
  5. Vă rugăm să precizați câți oameni au compus fiecare echipaj în parte și ce mijloace tehnice au deservit (autospecială cu capacitatea de … litri, autospecială de prim-ajutor calificat)
  6. Cine a ordonat deplasarea forțelor?

Comandantul acțiunii și comandantul intervenției

  1. Cine a condus intervenția de la Institutul de Boli Infecțioase “Matei Balș”, pe etape? Precizați și orele aferente schimbării comenzii intervenției.
  2. Ce persoane au îndeplinit, conform legii, rolul de comandant al acțiunii și comandant al intervenției?
  3. La ce ore au fost găsite cele 5 victime și în ce loc (salon/baie/cordior etc., respectiv nivelul clădirii)?
  4. Cine a găsit victimele (precizați doar funcția și subunitatea din care face parte cadrul militar respectiv )?

Câteva întrebări interesante pe linie de prevenire și stingere a incendiilor

  1. Când au fost efectuate ultimele recunoașteri în teren la Institutul de Boli Infecțioase “Matei Balș”?
  2. Când a avut loc ultimul exercițiu de alarmare în teren la Institutul de Boli Infecțioase “Matei Balș”?
  3. Câte controale de prevenire s-au desfășurat în ultimii 5 ani la Institutul de Boli Infecțioase “Matei Balș” și care au fost constatările lor? Având în vedere că institutul are 5 pavilioane mari, toate modernizate s-a solicitat avizul și autorizația de securitate la incendiu ptr fiecare pavilion?
  4. Secretarul de stat Raed Arafat a afirmat într-un interviu la Antena 3 că pavilionul 5 unde s-a produs tragicul eveniment deținea numai aviz nu și autorizație, precizați când a fost acordat avizul și pentru ce lucrări și dacă la momentul noiembrie 2020 lipsea doar documentul numit autorizație de securitate la incendiu sau spitalul avea și probleme de executare a unor lucrări neconforme cu cele avizate?
  5. În presă s-a vehiculat informația conform căreia institutul avea un contract pentru asigurarea de servicii de pompieri cu o firmă neautorizată care avea obligația să asigure 2 pompieri în post, dotați cu mijloace de stingere. Confirmați această informație? Personalul ISU care a efectuat aceste controale a trecut cu vederea acest aspect din 2018 până acum?

18 mașini pentru șefi la fața locului

  1. Conform informațiilor de pe pagina DSU, la fața locului au fost 18 APIC-uri. Vă rugăm precizați ce personal au adus aceste autospeciale la locul intervenției?
  2. La locul intervenției a fost amplasat un punct de comanda mobil. Vă rugăm să precizați funcțiile cadrelor militare care au desfășurat activități în acest punct de comandă precum și să enumerați activitățile desfășurate de acestea.

Dacă tot suntem în plină Pandemie, cum stăm cu decontaminarea echipajelor?

  1. Având în vedere că intervenția pompierilor s-a desfășurat într-un spital, respectiv pe o secție “Covid”, vă rugăm să precizați dacă la fața locului s-a aflat măcar o autospecială CBRN sau dacă s-a amplasat sau exista în apropiere un punct de decontaminare sau mai multe pentru a veni în ajutorul forțelor de intervenție pompieri, polițiști, jandarmi, ambulanțieri,medici etc.
  2. Precizați când și unde s-au executat operațiunile de decontaminare ale personalului și tehnicii de intervenție. Totodată vă rugăm să menționați cu ce echipament și ce substanțe s-a efectuat decontaminarea.

 

Articolele publicate de agendapompierului.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articol. Orice abatere de la aceasta regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor și va fi tratată ca atare.