Ceas de bilanț cu oaspeți de seamă

Luni, 21 Ianuarie 2013Bihor

Ceas de bilant cu oaspeti de seama | imaginea 1 Pompierii militari bihoreni s-au aflat luni, 14 ianuarie a.c. în momentul evaluării muncii asidue depuse vreme de un an. Cu acest prilej, alături de ei s-au aflat Secretarul de stat de Stat în Ministerul Sănătăţii, dr.Raed Arafat, Inspectorul General al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, General de Brigadă dr.Ioan Baş, Prefectul Judeţului Bihor, Claudiu Pop şi şefii structurilor Ministerului Afacerilor Interne la nivel local.

Împuternicitul Inspectorului Şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Crişana”, mr.Caba Sorin Mihai, a prezentat invitaţilor şi cadrelor unităţii activităţile desfăşurate de inspectorat în cursul anului precedent, analizând punctual gradul de îndeplinire a obiectivelor propuse pentru anul 2012. Concluzia generală desprinsă fiind aceea că serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă ale judeţului Bihor şi-au asumat cu responsabilitate şi profesionalism rolul important jucat în protejarea vieţii şi bunurilor populaţiei.  

Activitatea de prevenire, la apogeu

Obiectivul fundamental al întregii activităţi al inspecţiei de prevenire în anul precedent, a vizat eficientizarea acţiunilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, în vederea menţinerii sub control a riscurilor şi asigurarea stării de normalitate a vieţii comunităţilor umane. Astfel, pe parcursul anului 2012 au fost soluţionate un număr de 819 cereri pentru emiterea avizelor/autorizaţiilor de securitate la incendiu, acordurilor, respectiv pentru acordarea de asistenţă tehnică de specialitate.

În anul 2012 au fost desfăşurate un număr de 3959 activităţi de control, mai mult decât dublu mediei la nivel naţional (1912). Pe timpul controalelor şi verificărilor desfăşurate în perioada de timp analizată, au fost depistate 16.240 de încălcări ale normelor care reglementează activitatea în domeniul situaţiilor de urgenţă, ceea ce reprezintă o medie de 4,10 nereguli pe unitate controlată. Din acestea 6.801 au fost soluţionate pe timpul controlului, ceea ce reprezintă un procent de 42% din numărul total al acestora. Pe timpul activităţilor de control au fost întocmite un număr de 810 procese verbale de contravenţie, în care s-au stabilit 1.351 amenzi contravenţionale în cuantum de 1.251.500 lei.

La fiecare 35 de ore, o gospodărie în flăcări

Ceas de bilant cu oaspeti de seama | imaginea 2 În acest an, în zona de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al Judeţului Bihor au avut loc 7.291 evenimente ce au implicat intervenţia operativă a subunităţilor de pompieri, în medie 20 intervenţii pe zi, faţă de 18,7 in anul 2011. În cazul intervenţiilor altele decât cele ale SMURD, se remarcă o crestere de aproximativ 27% a numărului intervenţiilor în anului 2012 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Din totalul intervenţiilor (altele decât SMURD), 1.038 au fost incendii la vegetaţie uscată şi altele, 373 intervenţii la incendii, 149 alte situaţii de urgenţă, 106 de intervenţii pentru asistenţa persoanelor, 39 de alte intervenţii, 30 deplasări fără intervenţii, 31 alerte false şi 82 situaţii în care gărzile de intervenţie au fost întoarse din drum.

În anul 2012 s-au produs 252 de incendii la gospodării ale populaţiei, în medie unul la 35 ore, cele mai multe fiind înregistrate la nivelul Municipiului Oradea, urmate de Marghita şi Aleşd. Din cele 373 de incendii înregistrate în perioada analizată la 239 au intervenit doar subunităţile de pompieri, la 104 au intervenit subunităţile de pompieri în cooperare cu serviciile voluntare şi private, la 22 au intervenit doar serviciile voluntare sau private iar 8 incendii au fost stinse de personalul de la locul de muncă.

În ceea ce priveşte distribuţia incendiilor pe tipuri de proprietate, situaţia este următoarea:

  • 296 incendii au fost înregistrate la proprietăţi individuale (locuinţe, anexe, bunuri, mijloace de transport)
  • 46 incendii pe domeniul privat român (societăţi, asociaţii, fundaţii, culte)
  • 22 incendii pe domeniul public al statului, judeţului, localităţii

În perioada analizată, în urma a incendiilor au fost înregistrate: o persoană decedată, 5 rănite şi 36 salvate.

Valoarea estimată a bunurilor salvate în urma incendiilor se cifrează la aprox. 42 milioane lei faţă de aprox. 50 milioane lei în anul anterior, bunurile distruse în urma incendiilor cifrându-se la aprox. 7 milioane lei.

SMURD în alertă

Din numărul total de intervenţii, echipajele SMURD au participat la 4589 cazuri de ajutor medical de urgenţă, 207 asigurarea personalului de intervenţie la incendii, 203 cazuri de asistenţă a persoanelor, 147 intervenţii pentru descarcerare.

În acest an s-au înregistrat 149 intervenţii pentru alte situaţii de urgenţă, astfel:

  • 70 misiuni pirotehnice;
  • 47 alte situaţii de urgenţă;
  • 20 fenomene meteorologice periculoase;
  • 9 intervenţii la inundaţii;
  • 3 evenimente publice care pot genera o situaţie de urgenţă (asigurări evenimente sportive, spectacole, etc.).

Au fost monitorizate 11 alunecări de teren în unităţile administrativ teritoriale Pomezeu(2), Bratca(3), Dobreşti(2) şi Pietroasa(4) şi o poluare minoră în apele Crişului Repede.

În acest în au fost monitorizate un număr de 1623 transporturi de substanţe şi deşeuri periculoase, respectiv transporturi cu regim special, în medie 135 pe lună.