Pompierii militari, la evaluare

Luni, 21 Ianuarie 2013Sibiu

Pompierii militari la evaluare | imaginea 1 În data de 14 ianuarie 2013, ora 11.00, în sala de şedinţe a Consiliului Judeţean Sibiu, a avut loc „Evaluarea anuală a activităţii pe anul 2012 a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Dumitru Croitoru” al Judeţului Sibiu” şi „Evaluarea activităţii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă”.

În anul 2012, Dispeceratul integrat I.S.U. Sibiu şi Serviciul de Ambulanţă Judeţean Sibiu a primit 63417 apeluri prin Sistemul Unic de Urgenţă 112, cu 35 % mai mult faţă de 2011, apeluri concretizate în:

  • 51316 intervenţii ale subunităţilor, echipajelor SMURD din cadrul I.S.U. Sibiu şi ale echipajelor S.A.J. Sibiu;
  • 12101 cazuri privind sesizări şi reclamaţii.

Pompierii militari la evaluare | imaginea 2 Iată, pe scurt, statistica acestora, pe tipuri de intervenţie:

  • 8955 cazuri de urgenţă asistate de S.M.U.R.D.
  • 273 incendii
  • 334 incendii de vegetaţie uscată şi gunoaie
  • 76 asistenţa persoanelor
  • 32 alte situaţii de urgenţă (fenomene meteo periculoase, înlăturarea efectelor inundaţiilor)
  • 36 misiuni pirotehnice
  • 24 misiuni de prevenire a arderilor necontrolate
  • 152 deplasări fără intervenţie şi apeluri false

Având ca obiectiv primordial salvarea şi protecţia vieţii umane, în cadrul intervenţiilor, cadrele inspectoratului au asistat, salvat şi evacuat 9274 persoane, au protejat bunuri şi instalaţii în valoare de 6.905.000 lei şi au salvat 941 animale. Din păcate, ca urmare a evenimentelor negative produse pe teritoriul judeţului au existat şi victime: 14 adulţi şi 1 copil au decedat, iar 494 animale nu au mai putut fi salvate. Pagubele produse în urma fenomenelor de risc au fost estimate la aproximativ 1.500.000 lei.

Un alt aspect al activităţii cadrelor din Inspecţia de prevenire este acela orientat spre îndrumarea şi controlul pe linia prevenirii situaţiilor de urgenţă a instituţiilor administraţiei publice locale şi operatorilor economici sursă de risc din judeţ (în judeţul Sibiu există la ora actuală un număr de 3 operatori economici care prezintă pericol de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi 11 operatori economici sursă de risc care nu intră sub incidenţa H.G. 804/2007).

În anul 2012 cadrele inspecţiei au fost angrenate în activităţi de verificări şi control, astfel: au fost executate un număr de 2160 controale (757 în 2010, 841 în 2011), astfel:

  • 3 societăţi de proiectare,
  • 23 investiţii,
  • 769 (396 în 2010, 551 în 2011) operatori economici,
  • 1199 (240 în 2010, 187 în 2011) instituţii,
  • 1 punct de comandă,
  • 1 construcţie hidrotehnică,
  • 3 obiective supuse controlului activităţilor care prezintă pericole de accidente majore în care sunt implicate substanţe periculoase şi
  • 94 de localităţi (64 controale de fond şi 30 tematice);
  • au fost verificate 90 sirene de alarmare de la localităţi,
  • 5 adăposturi de protecţie civilă,
  • 3 localităţi aflate în zona de inundabilitate,
  • o zona cu alunecări sau prabuşiri de teren şi 83 spaţii de evacuare.

În urma acţiunilor de verificare şi control, au fost aplicate, conform normelor legale în vigoare, 639 de sancţiuni.

În anul 2012, am desfăşurat un număr de 22 exerciţii de alarmare publică la 18 comune (Axente Sever, Bazna, Bîrghiş, Blăjel, Bruiu, Cîrţa, Cîrţişoara, Jina, Merghindeal, Micăsasa, Poiana Sibiului, Poplaca, Şelimbăr, Slimnic, Şura-Mare, Şura-Mică, Târnava şi Valea Viilor), 3 oraşe (Sălişte, Agnita şi Avrig) şi 1 municipiu (Mediaş).

După cum ne demonstrează şi cifrele menţionate anterior, anul care tocmai s-a încheiat nu a fost unul foarte uşor pentrru structurile de intervenţie ale inspectoratului, luând în considerare faptul că s-au înregistrat cu 49,7% mai multe intervenţii faţă de anul 2011. Astfel, în anul 2012, inspectoratul a fost solicitat să intervină la 9942 situaţii de urgenţă, în medie 27 pe zi.