Punerea la dispoziție a ofițerilor din comanda ISU București-Ilfov - un ABUZ în serviciu?

Luni, 07 Decembrie 2015București
Autor: Ioana Anamaria Ungur

De prin Legea 80 adunate  Cat de legala e punerea la dispozitie a celor trei ofiteri din comanda ISU Bucuresti Ilfov | imaginea 1 Constatăm cu stupoare cum factori de decizie în Arma Pompierilor reușesc, după ce asmut un Premier și îl fac să acuze public, NEFONDAT, trei ofițeri, să îi declare pe aceștia puși la dispoziție în baza unui articol de lege care nu are treabă cu punerea la dispoziție ci cu soluționarea situației militarilor ULTERIOR punerii la dispoziție.

Agenda Pompierului a solicitat public conducerii Inspectoratului General pentru Situații de Urgență să precizeze temeiul legal în care s-a dispus punerea la dispoziție a conducerii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii” București-Ilfov: colonelul Guţă Mihai-Mirel, locotenent-colonelul Șchiopu Orlando Cătălin și locotenent-colonelul Aldoiu Giani.

Deși această solicitare a fost făcută în cadrul unui material în care arătam că decizia respectivă nu se încadrează în niciunul din articolele referitoare la punerea la dispoziție din Legea 80/1995, răspunsul IGSU a sosit total nevinovat precizând drept temei legal taman articolul 82.

Nu mai insistăm. Părerea noastră despre situația în speță se regăsește punctual, pe litera legii, în articolul ”Cadrele militare sunt puse la dispoziție când sunt trimise în judecată sau sunt judecate! IGSU ne ia de proști?!?!”.

Părintele Nicolae Steinhardt spunea ”Nicăieri și niciodată nu ne-a cerut Hristos să fim proști. Ne-a chemat să fim buni, blânzi, cinstiți, smeriți cu inima, dar nu tâmpiți." Oameni fiind, avem datoria să gândim și să nu comitem abuzuri asupra celor de lângă noi. Sub nicio formă.

Prin această punere la dispoziție, neîncadrabilă în litera legii, 3 ofițeri au fost ”trași pe dreapta” pe nedrept. Punerea la dispoziție este o măsură extremă, probabil din acest motiv Statutul cadrelor militare reglementează foarte clar situațiile în care se poate recurge la aceasta. Punerea la dispoziție atrage după sine diminuarea drastică a veniturilor salariale. Despre acest aspect vorbește articolul 89 din Legea 80/1995, precizând: ”Cei puși la dispoziție îndeplinesc atribuțiile stabilite de comandanții unităților din care fac parte și beneficiază de drepturile bănești corespunzătoare gradului pe care îl au, la MINIMUM.”

Nu știm de ce IGSU încearcă să se ascundă în spatele unui articol de lege care vorbește despre soluționarea situației cadrelor militare de după punerea la dispoziție. Probabil pentru că acești oameni, audiați în calitate de MARTORI, nu aveau cum să fie puși la dispoziție în baza articolului 89.

În ultimul comunicat al IGSU se arată că ofițerii AU CERUT să fie puși la dispoziție. De ce nu a aflat de acest fapt Premierul? De ce până acum IGSU nu a făcut această precizare niciodată?

Chiar în aceste condiții, unde anume prevede legislația în vigoare că ofițerii pot fi puși la dispoziție LA CERERE??? În raport, un ofițer poate solicita comandantului ORICE: de la concediu fără salar la rechizite. Acesta însă rezolvă favorabil solicitarea DOAR DACĂ ARE BAZĂ LEGALĂ!

Cei afectați de punerea la dispoziție suferă cel puțin o vătămare a drepturilor salariale. Ca să nu mai vorbim de vătămarea imaginii lor publice și chiar a carierei militare. Articolul 297 din Codul Penal, aliniatul 1, descrie abuzul în serviciu ca fiind ”Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice.” Același articol precizează că abuzul în serviciu ”se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.”

Cam asta spune legea. Din aproape în aproape, punem legitima întrebare: este sau nu vorba de comiterea unui ABUZ în cazul celor trei ofițeri de la ISU București-Ilfov?