Concursul pentru ocuparea funcției de inspector general al IGSU - în atenția noului ministru de interne!

Miercuri, 13 Noiembrie 2019București
Sursa Foto: mai.gov.ro

Concursul pentru ocuparea functiei de inspector general al IGSU   in atentia noului ministru de interne | imaginea 1 În urmă cu aproape un an, în decembrie 2018, era scos la concurs postul de inspector general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. Revista noastră sesiza atunci Ministerul Afacerilor Interne asupa unor nereguli care au stat la baza organizării acestui concurs. Ministrul de atunci, Carmen Dan, în loc să ia măsurile legale și de bun simț de anulare și reorganizare a concursului a continuat demersurile începute probabil pentru a nu provoca supărare "candidatului manchurian", roșu prin alianță, dar nici șefului nemijlocit al acestuia, Raed Arafat, care în toată învălmășeala, și-a văzut visul de a fi șef al șefului pompierilor gravat negru pe alb în fișa postului de inspector general.

Una peste alta, fostul ministru de interne nu s-a sinchisit să ia măsuri, ba, din contră, a căutat să bage rahatul sub preș. Au rămas multe necunoscute legate de acest concurs, una dintre ele fiind modul de întocmire a fișei postului care trebuia obligatoriu să aibă la bază mai multe procese verbale ce trebuiau întocmite de comisia de analiză a acesteia. Întrucât, ministrul Marcel Vela pare deschis să depolitizeze și să facă ordine în structurile ministerului de resort, redacția noastră i-a înaintat, marți, 12 noiembrie 2019, o adresă solicitând verificarea și comunicarea unui punct de vedere referitor la situația menționată. Redăm în cele ce urmează, integral, textul adresei:

"Către,

Ministerul Afacerilor Interne,

- în atenția Domnului ministru Marcel Vela -

Subsemnata, Ioana Anamaria Ungur, redactor al Revistei Agenda Pompierului, având în vedere faptul că în aparițiile Dumneavoastră, atât în fața angajaților MAI, dar și în presă, susțineți reforma Ministerului Afacerilor Interne și depolitizarea funcțiilor de conducere din acest minister, prin prezenta vă solicităm respectuos o analiză amănunțită a situației ce vizează modul în care a fost organizat concursul pentru ocuparea funcției de Inspector General al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. Menționăm că redacția noastră a făcut numeroase sesizări minstrului de resort de la acea vreme, invocând ilegalitatea de a schimba fișa postului aferentă acestei funcții, după începerea procedurilor de concurs, mai precis, după terminarea perioadei de înscriere a candidaților, dar, ministrul Carmen Dan nu s-a sinchisit, răspunsurile primite de noi fiind pe lângă subiect, și în doi peri, căutând să acopere o ilegalitate evidentă.

Situația o detaliem pe scurt în rândurile ce urmează și vă solicităm respectuos să analizați și să ne transmiteți punctul de vedere al Domniei voastre.

La data de 14 decembrie 2018, Ministerul Afacerilor Interne, scoate, pe repede înainte, la concurs, postul blocat de ani buni, de inspector general al IGSU. La acea dată nu exista însă nicio fișă a postului respectiv aprobată, cum cere legea, prin ordin de ministru. După ce redacția noastră a început tirul întrebărilor incomode asupra primului ministru Viorica Dăncilă și a ministrului Carmen Dan, pe această speță, s-a încercat "dregerea" situației. Astfel, la 20 decembrie 2018 apărea în Monitorul Oficial un ordin de ministru care aproba fișele posturilor pentru comanda IGSU. Condițiile publicate în Monitorul Oficial însă nu au fost aceleași cu cele publicate în anunțul de concurs iar această fișă a postului a apărut la 6 zile DUPĂ scoaterea postului la concurs, respectiv în ULTIMA ZI de depunere a cererilor de înscriere. În urma unei îndelungate corespondențe cu MAI am realizat că cei de la minister au întocmit anunțul de concurs în baza unei fișe a postului fabricate, tot peste noapte, după incendiul de la Colectiv, tot la presiunile publicației noastre. Candidatul care urma să ia concursul avea să semneze însă noua fișă a postului inventată în 20 decembrie 2018.

Pe scurt: MAI întocmește fișa postului de inspector general, o dată la 18 aprilie 2016, și o dată la 20 decembrie 2018, de fiecare dată, sub presiunea publicației noastre. De două ori, același scenariu, ceea ce ne duce cu gândul că inexistența documentului sau neactualizarea lui este o acțiune premeditată. După reorganizarea IGSU - septembrie 2016 - ocupanții împuterniciți ai scaunului de inspector general nu au mai avut o fișă a postului reală în conformitate cu prevederile legale în vigoare. La nivelul MAI se cunoștea faptul că în conformitate cu HG 606/2016 fișa postului pentru inspector general trebuie aprobată de ministru, dar cu toate acestea nu s-a recurs la acest demers de mai bine de 2 ani. Concursul pentru ocuparea postului de inspector general nu a avut la bază o fișă a postului în conformitate cu noua organigramă a IGSU. Cerințele din anunțul de concurs, întemeiat pe o fișă a postului de dinainte de reorganizarea IGSU, nu corespund cu cerințele din fișa postului întocmită la 6 zile după demararea procedurii de concurs, și publicată în Monitorul Oficial. Conform normelor de drept, în momentul aprobării noii fișe a postului, fișa veche nu mai are valoare juridică. Președintele Comisiei de concurs, dr. Raed Arafat, a subscris situației. La fel și ceilalți membri ai comisiei, cel puțin unul din ei, fiind militar. În ciuda sesizărilor noastre, reprezentanții ministerului nu au anulat sau reorganizat concursul pentru ocuparea postului de inspector general.

În rândurile ce urmează vă atașăm linkuri către materiale de presă care descriu în amănunt situația:

 

Articolele publicate de agendapompierului.ro pot fi preluate de alte publicații online doar în limita a 500 de caractere și cu citarea sursei cu link activ către articol. Orice abatere de la aceasta regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor și va fi tratată ca atare.